Netflix przejmuje wydawnictwo Marka Millara

Firma Netflix Inc. ogłosiła dzisiaj, że przejęła Millarworld, wydawnictwo komiksowe założone przez Marka Millara, twórcę popularnych komiksów „Kick-Ass”, „Kingsman” czy „Old Man Logan”.

Netflix i Millar planują zekranizować uznane przez fanów i krytyków dzieła z katalogu wydawnictwa Millarworld. Wspólnie stworzą nowe filmy, seriale i programy dla dzieci, które będą dostępne na całym świecie tylko w serwisie Netflix. Ponadto wydawnictwo Millarworld nadal będzie wydawać nowe opowieści sygnowane logiem Netflix.

Pierwsze w historii firmy Netflix przejęcie jest kolejnym krokiem na drodze do realizacji planu, który zakłada bezpośrednią współpracę z wybitnymi i utalentowanymi twórcami oraz nabywanie własności intelektualnej i praw do ponadczasowych opowieści o ciekawych postaciach i fikcyjnych światach. Strony nie ujawniają warunków transakcji.

W ostatnich latach Mark stworzył wiele wybitnych opowieści i postaci, a także nadał nowy blask wielu historiom, w tym „Avengers” Marvela oraz „Kick-Ass”, „Kingsman”, „Wanted” i „Reborn” wydawnictwa Millarworld. Mark jest współczesnym Stanem Lee − podkreśla Ted Sarandos, dyrektor ds. treści w firmie Netflix. − Nie możemy się już doczekać dnia, kiedy będziemy mogli wykorzystać ogromny potencjał twórczy wydawnictwa Millarworld i rozpocząć nowy rozdział w tworzeniu opowieści światowego formatu − dodaje.

To dopiero trzeci przypadek w historii, by potężne wydawnictwo komiksowe zostało zakupione przez takiego gracza. Jestem ogromnym fanem tego, co robi firma Netflix, i niezmiernie się cieszę z ogłoszonych przez nią planów. Netflix to przyszłość. Millarworld nie mogło dostać lepszej szansy — podkreśla Mark Millar.

Millar, prowadzący wydawnictwo Millarworld wraz z żoną, Lucy, jest jedną z najwybitniejszych postaci w świecie komiksów. Podczas ośmioletniej pracy w wydawnictwie Marvel stworzył komiksy i opowieści, na podstawie których powstały pierwszy film z serii „Avengers”, „Kapitan Ameryka: Wojna bohaterów” oraz „Logan: Wolverine”. W sumie wszystkie te filmy zarobiły na całym świecie ponad 3 miliardy dolarów. Od początku działalności pracowni Millara i jego zespołu światło dzienne ujrzało osiemnaście nowych światów pełnych unikalnych postaci. Z tego na podstawie trzech: „Wanted”, „Kick-Ass” i „Kingsman” nakręcono produkcje kinowe, które zarobiły na całym świecie prawie miliard dolarów.

Mark stworzył nowy rodzaj komiksowego uniwersum z wyrazistymi postaciami, z którymi mogą identyfikować się czytelnicy z całego świata − mówi Ted Sarandos. − Z niecierpliwością czekamy na rozpoczęcie prac przy nowych Netflix Originals stworzonych na postawie istniejących tytułów, a także nowych opowieści o superbohaterach i antybohaterach oraz historii z gatunku fantasy, science fiction i horroru, które wyjdą spod pióra Marka i jego zespołu – dodaje,

Netflix to jeden z największych na świecie internetowych serwisów telewizyjnych, z którego korzystają 104 mln użytkowników w ponad 190 krajach. Każdego dnia serwis udostępnia łącznie ponad 125 mln godzin filmów, seriali i programów, w tym seriali, dokumentów i filmów oryginalnych. Netflix umożliwia użytkownikom oglądanie materiałów bez ograniczeń czasowych, o każdej porze, w dowolnym miejscu i przy użyciu niemal każdego urządzenia wyposażonego w ekran i połączonego z internetem. Rejestracja w serwisie pozwala na swobodne uruchamianie, zatrzymywanie i wznawianie odtwarzania bez reklam i zobowiązań.

Wydawnictwo Millarworld prowadzą Mark i Lucy Millarowie. Firma i wybitni artyści będący jej partnerami są właścicielami praw do wszystkich postaci ze swoich komiksów. Dzieła, które powstały w wydawnictwie, zyskały ogromną popularność na całym świecie. Marki wydawnictwa Millarworld w ciągu ostatnich czternastu lat były wykorzystywane w wielu branżach, w tym w wydawniczej, filmowej, odzieżowej, gier wideo i zabawek dla dzieci. Podczas współpracy z wydawnictwem Marvel Mark Millar stworzył kilka bestsellerów, które miały ogromny wpływ na ostateczny kształt filmowego uniwersum Marvela. Jego seria komiksów „Ultimates” została okrzyknięta przez Time Magazine komiksem dziesięciolecia, a „Czerwony Syn” nadal pozostaje najlepiej sprzedającym się komiksem wszech czasów o Supermanie.

Źródło: Informacja prasowa